7 Answers why Squeezy

SPORTS NUTRITION VOOR ENDURANCE ATHLETES SINCE 1987

Waarom SQUEEZY? 7 antwoorden

Er zijn en zijn veel merken op het gebied van sportvoeding en het kiezen van het juiste product en merk is moeilijk. Uiteindelijk is het meest geschikte product ook afhankelijk van uw individuele behoeften. Hieronder willen we je wat hulp geven en je laten zien wat Squeezy Sports Nutrition, de uitvinder van de energiegel, onderscheidt.

Ons enorme lichaam van empirische kennis

Sinds de uitvinding van de energiegel van Squeezy in 1987 hebben we veel ervaring kunnen beleven in samenwerking met succesvolle atleten. Een onuitputtelijke stroom van feedback van professionele en amateursportervaring wordt voortdurend meegenomen in productoptimalisaties en nieuwe product ideeën.

Wij volgen geen marketingtrends

In de afgelopen 30 jaar zijn er keer op keer nieuwe formules of ingrediënten gehyped, waarvan er na een tijdje weer verdwenen. We volgen de wetenschap en onze empirische ervaring.

Concreet zeggen we ook: “Er bestaat niet zoiets als het beste product op de markt”, omdat er alleen maar het “beste product voor een individu” kan zijn. We zijn veel te verschillend als mensen. Of het nu gaat om ons microbioom, intolerantie en allergieën of de hoeveelheid energie in de maag/ darmen tijdens het sporten – elke persoon is uniek. De formuleringen van de producten moeten dienovereenkomstig verschillend en gevarieerd zijn.

Sponsoractiviteiten versus product en duurzaamheidsontwikkelingen

Of het nu gaat om een leverancier van de nationale teams van de BDR, supporter van het nationale ijshockeyteam, cateringpartner van Challenge Roth of als supporter van tal van professionele atleten in binnen- en buitenland. We hebben in het verleden zoveel professionele teams en individuele atleten ondersteund dat we niet langer hoeven te bewijzen dat onze producten werken. Daarom investeren we liever grotere delen van ons budget in productontwikkeling of onze duurzaamheidsstrategie.

Compatibiliteit op een wetenschappelijke basis

Als we het hebben over tolerantie, weten we dat osmolariteit een sleutelrol speelt in onze prestatieproducten tijdens het sporten.
We weten ook empirisch dat meer dan 30% van alle atleten problemen heeft met het metabolisme van fructose tijdens het sporten en we ontwikkelen onze verschillende formuleringen op basis hiervan.

Het is dus niet alleen marketing “gobbledygook” als we het hebben over maximale compatibiliteit. Overigens is meer dan 95% van onze producten geen voedingssupplementen, maar “producten voor dagelijkse consumptie” en dus voedingsmiddelen.

Er is geen vervanging voor gezondheid

Kritische of gevaarlijke ingrediënten zijn voor ons een “no-go”. Onze producten bevatten geen kunstmatige zoetstoffen, waarvan wordt steeds meer verdacht wordt van een gevaarlijke gezondheid. Ketonen, waarvoor er geen langetermijnstudies zijn, zijn ook in de nabije toekomst niet bij ons beschikbaar.

Productielocatie Duitsland

Natuurlijk weten we dat we onze aankoopprijzen aanzienlijk kunnen verlagen door contractfabrikanten in Oost- en Zuid-Europa te gebruiken, maar we hebben het over producten die we oraal consumeren en die onze gezondheid aanzienlijk kunnen beïnvloeden. Daarom zetten we ons in voor Duitsland als productielocatie en gebruiken we alleen volledig gecertificeerde voedingsmiddelenfabrikanten.

Kwaliteit kan naar onze mening niet worden vervangen door iets anders dan nog meer kwaliteit.

Duurzaamheid – voor onze planeet

We zijn waarschijnlijk het eerste sportmerk in het segment endurance sports, dat zich ten doel heeft gesteld om alle producten en processen duurzaam te maken.

Met “SQUEEZY gaat Green” zijn we op onze reis begonnen en hebben we al veel grote innovaties op de markt gebracht. We hebben maar één planeet en als fabrikant van sportvoeding nemen we onze verantwoordelijkheid serieus.

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.